21 Ağustos 2013 Çarşamba

Kitabımı nasıl yayımlatırım?


Belki böylesine temel bir konuyu çok daha önceden yazmam gerekirdi ama itiraf edeyim, üşeniyordum. Evet, yazarlık konusunda ahkâm kesip yazmaya üşenen birisi! Ne kadar doğru adreste olduğunuzu anlayın. Neyse, geçenlerde bir sitede bu konu hakkında soru sorduklarında kendimi uzun uzadıya yazıp çizip yanıt verirken buldum. Anladım ki üşengeçliğim geçmiş, Yazar Odası’nda bunun hakkında yazmanın tam zamanı.

Öncelikle çok tabii olarak elinizde bir kitap dosyası olması gerekir. Abes mi geldi bu cümle? Oysa henüz hiçbir şey yazmadan yayınevleriyle konuşup ona göre bir şeyler yazması gerektiğini düşünen kişi sayısı hiç de az değil. Elinizde yazılmış bir kitap dosyası olmadan bir yayınevinin kapısını çalmaya kalkarsanız muhtemelen alacağınız yanıt “Ne kulübü lan!” gibi bir şey olacaktır, yapmayın.

Yayınevine dosya nasıl gönderilir anlatmadan önce yayınevlerinin nasıl çalıştıklarına dair bir iki ufak noktaya değinmek gerek. Öncelikle şunu söyleyelim: piyasada gördüğünüz ciddi bir yayınevine gidip “Masrafları ben karşılayacağım, yeter ki kitabımı basın,” deme gibi bir şansınız yok. Yazarın kitabın basım ve dağıtım masraflarını karşılaması sanılabileceğinin aksine istisnadır. Tam tersine yazar, yayınevinden yayımlanan kitap için telif ücreti alır.

Öte yandan yazarın basım ve dağıtım masraflarına katıldığı türden yayınevleri de yok değil. Ancak böylesi bir yayınevinden kitabınızı yayımlatıp başarılı olmanız çok zor. Hem sonra eserinizin bir yayınevince kabul görüp, ciddi bir editoryal bir çalışmadan geçerek yayına kabul edilmesi yerine parayla kitabı bastırmak neden? Kaldı ki bu tür yayınevlerinin, kitabın dağıtımını layıkıyla yapabilecekleri de kuşkulu. Eğer amacınız sizden yakınlarınıza bir hatıra kalması ve basılan kitabınızı eşe dosta dağıtmak değilse bu yolu önermiyorum.

Yayınevine dosyanızı göndermeden önce göndereceğiniz yayınevlerinin önceden yayımladığı kitaplar hakkında fikir sahibi olmalısınız. Yayın kataloğundaki hiçbir kitaba uymayan bir kitabı gönderirseniz muhtemelen şansınız düşüktür. Ayrıca şunu da söylemek gerekir ki eğer yazdığınız bir öykü veya şiir kitabıysa (Şiir basmıyoruz sözüne hazırlıklı olun!) yazdıklarınızın önceden dergilerde yer almış olması sizin için büyük avantajdır. Hatta denilebilir ki öykü ve şiirleriniz dergilerde yer almamışlarsa şansınız çok daha düşüktür. Metinlerinizi dergilerde nasıl yayımlatabileceğinize dair şu yazıya göz atabilirsiniz.

Yayınevini seçtikten sonra şimdi iş geliyor kitap dosyanızı kendilerine ulaştırmaya. Kitap dosyanızı yayınevlerine ulaştırmanın, biri nadir kullanılan, iki yolu vardır: Biri posta yoluyla diğeriyse internet üstünden e-posta göndererek. Elden teslim yayınevlerinin tercih etmediği bir yoldur. Aslına bakarsanız büyük bir çoğunlukla e-posta da öyle. Ama siz illa e-posta ile dosyanızı göndermek istiyorsanız yayınevini arayıp bu yolla dosya kabul edip etmediklerini öğrenebilirsiniz.

Kitap dosyanızın adı ve yazarının adının bulunduğu kapak sayfasının bir köşesinde sizin iletişim bilgileriniz (telefon, adres, e-posta vb.) mutlaka bulunmalı. Ayrıca dosyanızla birlikte bir özgeçmiş ve dosya hakkında bilgilendirici bir kapak yazısı veya özet de bulunursa bu, işlerin ilerleyişini çabuklaştıracaktır. Tabii bu kapak yazısı/özette kitabınızın türünü (roman, öykü, kurmaca dışı vb.) olup olmadığını yazmayı da unutmayın.

Dosyanızı yayınevine gönderdikten sonra beklemeye başlarsınız. Yanıt için bir-üç ay arası bir süre bekleyebileceğiniz gibi bu süre çok daha uzun da olabilir. Eğer çok sabırsız biriyseniz işin en sağlıklı yolu yayınevini arayıp ne kadar sürede size olumlu veya olumsuz yanıt verebileceklerini öğrenmektir. Yaklaşık bir süre söyleyeceklerdir. Bunu, bir defa yapın. İkide bir “Dosyam ne oldu?” diye zaten işleri başlarından aşkın insanları rahatsız etmek istemeyiz. Sonra yanıt gelir. Dosyanızı kabul veya reddedettiklerini çoğunlukla e-posta yoluyla bildirirler. Şunu bilin ki pek çok ünlü yazar da dahil olmak üzere, ilk gönderdiği yayınevince kabul edilen yazar çok azdır. Tam aksine, onlarca yayınevinin kapısını çalıp en sonunda bir yayınevinin dosyasını yayımlamayı kabul ettiği ve bugün adını hemen herkesin bildiği birçok ünlü yazar vardır. Dolayısıyla dosyanızı bir sürü yayınevine defalarca göndermeniz gerekebilir. Umudunuzu kaybetmeyin ve sabrınızı koruyun. Yayınevi dosyanızı kabul ettikten sonra sebat ederseniz arkasından yeni kitaplar gelir. Kim bilir, belki bir blog açıp insanlara yazmak ve yayımlamak üzerine ahkâmlar kesmeye bile başlarsınız.

65 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
N.Narda dedi ki...

bu blog sahibi gibi mi ahkam keseriz :p

Yazar Odası dedi ki...

@N. Narda Aynen öyle. :)

Adsız dedi ki...

Peki tam anlamıyla her yayınevine gönderebilir miyiz? Yani mesela ithaki yayınevinin sitesinde doğan kitap gibi kitap göndermeye ilişkin bir form veya link yok. İletişim kısmı var ama orada da şuraya kitap gönderebilirsiniz gibi bir şey yazmıyor o zaman ithaki yayınevine gibi yayınevlerine kitap göndermek için ne yapmalıyız?

Yazar Odası dedi ki...

@Adsız (19 Haziran 2014) İletişim kısmında yazan posta adresine kitap dosyanızı gönderebilirsiniz.

Günay Güner dedi ki...

Merhaba. Yazılarınızdan çok faydalanıyorum, teşekkür ederim. Benim biraz basit gelebilecek pratik bir sorum var. Emin olmadığımdan soruyorum. Yazılarımızın çıktısını aldığımız A4 kağıtları delgeçle delip şunun gibi telli bir dosyanın içine mi koymamız gerekiyor:http://www.hepsiburada.com/liste/3a-telli-dosya-50li-paket/productDetails.aspx?productId=ofisark2058&categoryId=15010
yoksa sayfa numarası verilmiş kağıtları büyük zarf içinde göndermek mi uygun?

Yazar Odası dedi ki...

@AngrahMainyü Yayınevi aksi yöndeki tercihini belirtmedikçe (sözgelimi internet sitelerinde böyle bir ifade bulunmadıkça) her iki türlü de gönderilebileceği kanaatindeyim.

Unknown dedi ki...

Merhabalar.. Bir türlü bilgi elde edemedigim bir konu var.. Yardımcı olursanız çok sevinirim.. Yayinevlerine gönderdiğimiz kitap dosyaları hakkında bilgi verebilir misiniz? Standart bir format var mi? Kaç punto? Kenar boşlukları? Satır aralıkları? Bu tarz bilgilere ihtiyacım var..

Yazar Odası dedi ki...

@Enes Açıl Bu konuda belirlenmiş belli bir standart yok. Times, Times New Roman, Courier, Cambria benzeri fontlar kullanılabilir. Kenar boşlukları ve satır aralıklarıysa editörlerin metin üstünde notlar almaları ve düzeltmeler yapmalarına elverişli olmalı. Bu yüzden en az bir buçuk satır aralığında olmalı metniniz. Harf boyutu olarak genellikle 12 punto kullanılır.

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum. .

pesimistyl dedi ki...

Bende bu yazımızdan çok faydalandim birşey merak ediyorum kitaplar yayın evine gönderilmeden noter onayı yada telif hakkı almamız gerekiyor mu

Adsız dedi ki...

ilk sorum @pesimisty ' in sorusu olacaktı. İkincisi ise, bir defada ne kadar yayınevine gönderebilirim? Yani diyelim bir ithakiye, bir doğan kitaba ve bir de başka bir yayınevi evine gönderdim. ithakiyle doğan kabul etti. Sonra ne olacak? Umarım sorumu anlatabilmişimdir.

panmarmaris dedi ki...

Sevgili Yazar Odası,
Ben bir kitap yazdım. Bu kitabım, önce Sunay Akın tarafından TV kanalında çok iltifat gördü. Akabinde Şehir Tiyatroları Yönetmeni tarafından ben talep etmeksizin bir video tanıtımı yapıldı. Sonrasında kitabı senaryolaştırmam istendi. Ve kitabın içinden aldığım bazı kısımlar, değerli yönetmen tarafından düzenlenerek, tek kişilik oyun haline getirildi. Geçtiğimiz sezon, Müjdat Gezen Tiyatrosu'nda oynadı. Müjdat Gezen üstattan da hayli iltifat aldım. Büyük olasılıkla önümüzdeki sezon oyun devam edecek. Şimdi ben bu kitabımı biraz daha düzenleyerek tekrar yazdım. İlk yayın evim iflas etti. Dağıtımı ile de çok ilgilenmemişlerdi zaten. Bu yüzden bu ikinci kitabımı telif hakkı ile yayınlatmak istiyorum. Dağıtımı daha düzgün yapılması için. Beni yönlendirmeniz mümkün müdür. Henüz çok amatörüm.
Sevgilerimle.

Yazar Odası dedi ki...

@pesimistyl Sorunuzun yanıtı şu adreste: http://yazarodasi.blogspot.com.tr/2012/09/telif-haklar-meselesi-kitabm-calnmaktan.html

@Adsız İki bilemediniz üç yayınevine gönderebilirsiniz. Birden çok yayınevinden olumlu yanıt alırsanız yapacağınız şey birini seçmekten ibaret!

@panmarmaris Kitabınızı hangi yayınevinden yayımlatacağınıza en iyi karar verecek olan kişi sizsiniz. Daha kitabınızın içeriği hakkında bile bilgi sahibi olmadan böyle bir yönlendirme yapabilmem istesem de olanaksız.

Unknown dedi ki...

E-posta yoluyla bir eserimi yolladım fakat bir türlü yanıt gelmedi. Konu kısmına romanımın tanıtımını yazdım. Mesaj kısmına da romanımdan ilk kısımlarını. Telefon numarası vb. Gibisinden başka hiçbir şey eklemedim. Konu kısmına ne yazmalıyım? Romanımı word dosyası olarak mı göndermeliyim? Ayrıntılı bir şekilde anlatırsan çok makbule geçer.

sema group dedi ki...

kitabı yazdık ama yayınevlerine göndermekte tereddüt ediyoruz? yani email ile gönderdiğimiz kitabın bizden izinsiz kopyalanıp kopyalanmadığının tahhütünü kim veriyor? yada bizden habersiz basılan kitabımızın yayın hakları nasıl geri alınabilir?

Yazar Odası dedi ki...

@Serdar Mete

Yazar Odası'ndaki Telif Hakları Meselesi: Ya kitabımı çalarlarsa? başlıklı yazıyı okumanızı öneririm. Ayrıca bir yayınevine e-posta gönderdiğinizde zaten elinizdeki bu e-posta kaydı, ileride bir sorun çıkması halinde sizin lehinize bir delil teşkil edecektir. Bir eserin yayın haklarının sahibi eserin yaratıcısına aittir. Dolayısıyla bu haklarınıza bir tecavüz olduğunda yapacağınız şey yayın haklarınızı geri almak değil, var olan tecavüzü önleyip dilerseniz tazminat talep etmektir. Bunun için de bir avukata başvurup Fikrî ve Sınai Haklar Mahkemelesinde dava açmanız gerekir.

Yazar Odası dedi ki...

@Ali Şahan

Tabii ki dosyanızı bir Word belgesi olarak göndermeniz gerek. E-postalarda konu kısmı mesajınızın içeriğini belirttiğiniz kısımdır, oraya uzun uzun romanın tanıtımını yazamazsınız. Orada sadece bir kitap dosyası gönderdiğinizi belirtmeniz yeterlidir. Word belgesinin başında yazarın adı ve iletişim bilgileri de olmalıdır. Ayrıca yurtdışında işleyiş farklı olabilse de Türkiye'de kitap dosyanızın ilk bölümleri yerine tamamını göndermeniz daha yerinde olacaktır.

Hostesin Günlüğü dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Yazmak değil ancak yayınevlerinin kapris ve kompleksleriyle uğraşmak daha büyük engelmiş bunu anlamış oldum.Malesef ülkemizde ehliyetli ruhsatlı insanlar kıyıda köşede kalırken onun bunun akrabası toleransını kullanarak köşeler kapılıyor.Profesyonel anlamda hangi işi yapıyorsa o işte ehil ve hünerli olması kriteri ülkemizde geçer akçe değil.Adam karpuz satarken aldığı parayla yayınevi sahibi olmuş ve kültür sanat boyutundan bihaber insanlar yayınevi köşelerini tutmuş durumdalar.Ancak asla pes etmemek gerekiyor inadına yazmak inadına çizmek inadına kültür sanat etkinliklerini artırmalıyız.ülkede neden şair,ressam,yazar ve adam gibi müzisyen yetişmiyor sorusunu herkes kendisine sormalı?

BengiD dedi ki...

Bir yayınevine kitap yollamak için 18 yaş veya üstü olmak şart mıdır? 18 yaş altını kaale almazlar mı?

Yazar Odası dedi ki...

@BengiD Önemli olan yaştan ziyade gönderdiğiniz kitap dosyasının içeriğidir.

Adsız dedi ki...

Merhaba okul öncesi çocuklsrı için bir hikayem var,resimlerinide kendim çizdim fakat bunu en iyi şekilde yayınevlerine nasıl sunabilirim bilemiyorum.Kitabın metni ve resimlerini göndermem yeterli mi yoksa şu boyutlarda şu şekilde basılması öngörülür şeklinde açıklamalarda bulunmalı mıyım.

Yazar Odası dedi ki...

@Srpl Dgngn

Eğer faydası olacağını düşünüyorsanız pekâlâ bir açıklama yazabilirsiniz. Ama zorunda da değilsiniz. Zaten dosyanız kabul edildiği zaman ayrıca kitabın basım süreciyle ilgili yayıneviyle görüşmeleriniz olacaktır.

metne dedi ki...

kitabın bitmiş halini mi ? gönderiyoruz. aksi taktirde kitabı bitirmedim ve bir kaç yerden aldığım bilgiye göre çoğu yayın evi hikayeyi beyenmese hikayedeki bir olay veya bir karakter etkileyici gelirse o etkileyici olan her neyse onu başka yazarlarına sunuyormuş ben nasıl güvene bilirim '' yav kim ne yapsın senin yazdığını'' diye düşünenler vardır belkide
ben inanıyorum ki daha önce türüne benzenmeyen bir şey yazdım ve halen inanmaktayım ki anlatığım insanlar sağolsun bu hikaye onları etkilediği gibi okuyanları da etkileyecek şayet hikayenin neden yazıldığı neye yazıldığı bile başlı başına sürükleyici bir hikaye
yazarların toplandığı bir site varsa ordan yazar arkadaşlar edinmek istiyorum iyi günler =)

Yazar Odası dedi ki...

@metne

Evet, kitap dosyanızın bitmiş halini göndermeniz gerekiyor. Dediğiniz türden bir çalınma olayı duymadım. Ama yine de şüpheniz varsa kendinizi güvenceye almak adına Yazar Odası'ndaki "Telif hakları meselesi: Ya kitabımı çalarlarsa?" başlıklı yazıdaki bilgiler size yardımıcı olacaktır.

superwholocked dedi ki...

Merhaba, öncelikle yazınız için teşekkür ederim. Gerçekten çok faydasını gördüm, kafamdaki birçok soruyu yanıtladı. Bir konuda yardımcı olursanız çok sevinirim, yayınevlerine göndereceğimiz özgeçmiş nasıl olmalı? Ben, çok edebiyat dünyasıyla çok alakasız bir bölüm okudum ve işlerde çalıştım örneğin. Bir şirkete gönderiyormuş gibi klasik, kronolojik CV yerine, şu şekilde birşey mi yazmalıyım?

18.04.1984, İstanbul'da doğdum. Üniversiteyi X'de okudum, falanca yerlerde çalıştım. Yazmaya merakım falanca zamanda falanca olaylarla başladı. Dünyayı gezdim, insanları tanıyıp ilham aldım... Hedefim daha fazla eser üreterek kendimi geliştirmek vs vs

Diye mi olmalı acaba?

Ege dedi ki...

Merhabalar. Yazınızı okudum ve çok faydalı oldu. Çok teşekkürler. Bir konuyu çok merak ediyorum. Çok saçma gelebilir size. Diyelim ki yayın evi yazımızı çok beğendi ve yayınlamaya karar verdi. Kitabın kapak tasarımı falan nasıl olacak? Bizim fikrimize de danışılacağını düşünüyorum fakat internet üzerinden veya e-posta üzerinden ne kadar sağlıklı bir iletişimde bulunabiliriz? Yazma çizme, beğeni falan halledildi de kaldı kapak tasarımı yani... Teşekkür ederim.

Yazar Odası dedi ki...

@superwholocked

Dediğiniz gibi bir iş başvurusunda olduğu gibi bir CV gönderirseniz tuhaf kaçacaktır. Ama eğer daha önceden yayımlanmış metinleriniz varsa bunları belirtebilirsiniz. En nihayetinde buradaki amaç muhataplarınızın sizi "kabul etmesi"nden ziyade size ve yazıyla olan ilişkinize dair fikir sahibi olmalarıdır.

@Ege Balıkçı

Yayınevleri genellikle yayın aşamasında hazırladıkları kapak tasarımlarını yazara gönderirler. Eğer içinize sinmeyen bir husus olursa ya da kapak için özellikle arzu ettiğiniz bir tasarım varsa bunları yayınevine bildirebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Benim sorum tam olarak kimseye soramadigim iyi bir yayınevi kitabimizi begenirse yayınlamaya karar verirse yazardan para alıyor mu almıyor mu?
Tesekkurler sagolun...

Yazar Odası dedi ki...

@Adsız

Hayır, tam aksine yazar yayınevinden telif ücreti alır. Tabii masrafları yazardan alarak çalışan "Getirin kitabınızı, parası karşılığında kitabınızı basalım" diyen kimi yayınevleri de var ancak siz iyi bir yayınevi demişsiniz. :)

Adsız dedi ki...

Çok tesekkur ederim yanıtınız için bir de sizin gorusunuzu almak istedigim bir konu var bir kitap nasıl çok okunabilir nitelikli okur tarafından nasıl keşfedilir tanınmamış birisi bir kitap yazarsa nasıl kitabını okutabilir taninmasi için unlu bir yayınevi şart mı?

Unknown dedi ki...

Peki biz yazımı normal bir biçimdemi göndericez kapagı nı ve benzeri şeyleri yayın evimi halledecek

Yazar Odası dedi ki...

@Adsız: (25 Kasım 2016) Kitabınız nasıl çok okunabilir, bunun formülünü bilmiyorum. Kitabınızın bilinen bir yayınevinden çıkması tabii ki bir avantajdır.

@mr. bilgisayar uzmanı: Kapak, tasarım, dizgi vb. yayınevinin işidir.

Unknown dedi ki...

Ben bir yazı yazdım ama napicam bilmiyorum

Adsız dedi ki...

Merhaba
Ben de şunu sormak istiyorum. Bir yayın evi kitabımı bastı diyelim ki bu kitabın x bir kitapçıda satılması için her türlü süreç yayın eviyle mi gerçekleşiyor. Yani hukuki kısmı telifi vs. Ayrıca yayın evi dedi ki senin kitabını basıcam mesela kaç kopya basılacak, hangi kitapçıda satılacak? Bu işler nasıl oluyor?
Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Önemli ve büyük bir yayın evine dosyamı gönderdim. Kısa bir süre sonra bana ''programımıza uygun bulunmamıştır.'' şeklinde geri dönüş yaptılar. Ancak olumsuz geri dönüşlerine dair herhangi bir açıklamaya yer vermemişlerdi. Yayın evinden detay talep etme hakkım var mı? ''Programımıza uygun bulunmamıştır.'' cümlesi ile nasıl bir olumsuzluk anlatılmak istenmiştir? Konu hakkında yardımınızı rica ederim.

Saygılarımla.

Emine Fidan dedi ki...

Merhaba. Yazdığım kitabı birkaç yayınevine gönderdim. Henüz bir cevap gelmiş değil. Bu sırada, belki bilirsiniz Wattpad diye bir uygulama var, herhangi bir platformda paylaşmamın sakıncası var mı?

Yazar Odası dedi ki...

@Kazım Orçun: Siz bile bilmezken ben ne yapabilirim?

@Adsız: (28 Mart 2017) Yayıneviyle kitabınızın yayımlanması konusunda anlaştığınızda bir sözleşme yaparsınız. Bu sözleşmeyle yayınevi kitabın dağıtımından da sorumlu olur. Yayıneviyle görüşmeleriniz sırasında size kitabınızın kaç adet basılacağı da konuşulur. Genelde bu bin adettir. Kitabın hangi kitapçılarda satılacağı ise yayınevinin anlaşmalı olduğu dağıtımcıya bağlıdır.

@Adsız: (26 Nisan 2017) Yayınevleri çoğu kere reddettikleri dosyalar için ayrıntılı bir yanıt yazmalar. Size verdikleri yanıt da dosyanızın reddedildiğini belirten kısa bir yanıt olmuş. Ayrıntılı yanıt talep etmeniz halinde olumlu geri dönüş alamayabilirsiniz zira çoğu kere editörlerin her bir dosya için uzun, gerekçeli yanıt yazacak vakitleri yoktur. Tabii kimi kee umut vaat eden dosyalar için böylesi ayrıntılı geri dönüşlerde bulundukları da olmaz değil. Dosyanızı başka yayınevlerine göndermenizi öneririm.

@Unkown: Kişisel fikrimi soracak olursanız yayınevlerinden yanıt gelmeden böyle bir şey yapmazdım. Eğer şu ana kadar gönderdiğiniz bütün yayınevlerinden olumsuz yanıt alırsanız, başka bir yayınevine göndermeksizin Watpadd'de kitabınızı paylaşabilirsiniz. Ama dediğim gibi yayınevlerinden herhangi bir yanıt gelmeden bunu yapmayın.

Adsız dedi ki...

Merhabalar benim bir sorum olucak bunun cevabini telif hakki meselesin de de bulamadim yardimci olursaniz sevinirim
Kitabimi yayinlatmak icin bir cok yayinevi arastirdim cogu internet uzerinden gormek istiyo yuz yuze gorusmeler icin kabul etmiyolar bu ne kadar saglikli olur ayrica calinma olayi icin ne kadar cok kitap basiliyo tum onlemleri alsam dahi farkli bi isimle piyasaya surseler benim ruhum duymaz kaldi ki kanitlamakla ugrasiyim

Yazar Odası dedi ki...

@Adsız (28 Mayıs 2017)

Yayıncılıkta işler genelde böyle yürüyor. Yüz yüze görüşme yerine yazarlar e-posta veya posta yoluyla dosyalarını gönderiyor. Her yazarlar yüz yüze görüşmek zaman açısından olanaksız. Üstelik gerekli de değil.

Öte yandan belli başlı yayınevlerinde şu zamana kadar böyle bir çalma olayı duymadım. Eğer olur da böyle bir olay yaşanırsa, yapacağınız şey ispat etmek için önceden önleminizi almaktan ve böylesi bir çalınma durumunda yargıya başvurmaktan ibaret. Zaten pratik olarak herhangi birinin - çalıntı veya değil - herhangi bir kitabı yayımlatmasını nasıl engelleyebilirsiniz ki? Bu sebeple yapılabilecek şeyler ancak çalma eylemi gerçekleştikten sonra olabilir. Ki dediğim gibi, ben belli başlı yayınevlerinde böyle bir olay duymadım.

Unknown dedi ki...

Birader ne şeytan adamsın!!! AKLIMA KURT DÜŞÜRDÜN.

Adsız dedi ki...

Kitap dosyasını nasıl hazırlayacağım peki?

Unknown dedi ki...

Bir kaç soruma yanıt aldım.Yayınevleri kabul ettikten sonra basım aşamasında 1000 kitap basıyor.Görüştüğüm bir yayınevi 600 ü satışa çıkar 200 senin 200 benim olur diyor.İlk baskıda da telif alamıyoruz.Yayınevleri çok ama çok kurnaz.Ticari kazanç konusunu sorduğumuzda bir yazar bunu düşünmemeli dese de 5000 tl yi almayı biliyorlar.Naçizane tavsiyem editörlerin iyi araştırılmasıdır.Akademik ünvanı olmayanlar editörlük yapıyor.Gözünüzde büyütmeyin.Bir yayınevinde en fazla 3-4 kişi çalışıyor.İş yayınevi sahibi gençte bitiyor.Fiyat konusunda mutlaka pazarlık yapın.Ohh kabul ettiler diye servet ödemeyinçSaygılar

Eşkiya Çelebi dedi ki...

Merhaba,

Can yayınları konusunda taze bilgi: Sitelerinde "3 ay sonunda" geri dönüş yapılacağı belirtilmiş. Bu da sürenin 3 ayı aşabileceği anlamına geliyormuş (Telefonda 4-5 ayı bile bulabileceğini söylediler).

Bana geridönüşleriyse tam olarak 3 ay 2 hafta sonra oldu. Dolayısıyla dosyanızı yollayıp "3 ay oldu neden hala dönmediler" diye strese girmeyin.

Sevgiler.

Rabiarabia dedi ki...

Merhaba yazar odası ben Rabia yaZarlık yolunda ilerliyorum . Sana sorularım var
1 Kısa çocuk hikayelerini en az kaç a4 'e yazıyoruz?
2 Çizgili deftere hikaye yazıp gönderebiliyoruz muyuz?
3 Yaş sınırı var mı ?
Lütfen yorumama yanıt veriniz thank you

Ebru dedi ki...

Merhabalar öncelikle yazınız için teşekkür ederim . Ben bir hikaye yazdım ama resimler nasıl olacak bilemedim onları da ben mi halletmeliyim yoksa yazımı resimsiz olarak yayın evine göndermem yeterli mi

ADAY dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

OZEL EGİTİM OGRENCİLERİNE YONELİK YAZDİGİM KİTABİ HANGİ YAYİNEVİYKE GORUSSEM E MAİL ATİN YADA KARGOYLA GONDERİN İNCELEYELİM DİYORLAR BEN SİMDİ HİC TANİMADİGİM BU İNSANLARA CALİSMAMİ GONDERDİGİM ZAMAN BİZ BUNU BASAMAYİZ DEYİP SONRA BASKA BİR İSİMLE KENDİLERİ BASARSA BUNUN NASİL NASİL ONLEM ALİYORSUNUZ SONUCTA CALİSMANİZİ E MAİL ATİN BİR GORELİM DİYENLERLE GORME SOZLESMESİ DUZENLEYEMEYİZ

Eşkiya Çelebi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hakan Aktaş dedi ki...

Güzel bir bilgilendirme olmuş, teşekkür ederim. Keşke devam etseniz.

Adsız dedi ki...

Peki kitabı yayınlarken takma ad kullanabilir miyiz,yoksa gerçek adımızı mı kullanmamız gerekir?

Erdem Kılıç dedi ki...

Herhangi bir kitap mağazasında takma ismi ile kitap yazarı gördünüz mü...

Adsız dedi ki...

Takma ad derken "Lüleburgazlı Lolipop" gibi saçma bir addan bahsetmiyorum. Diyelim ki adınız Feride Çalıkuşu, ama siz gerçek adınızı kullanmak istemiyorsunuz, kitabınızı Bahar Kızıldeniz gibi insan mantığına uygun bir isimle yayınlayabilir misiniz? Üstelik eğer sorduğum şey mümkünse herhangi bir kitap mağazasında gördüğüm kitapların takma adla yayınlanıp yayınlanmadığını anlamam mümkün değil. George Eliot'u aklınıza getirin...

M. cansızlar dedi ki...

Ben bir blog sayfasnda şiir yazdım şimdi onları toparlayıp kitap için yayın evine göndersem acaba olurmu çünkü uzun süredir yazıyorum ve dağılıyor haliyle yazılar

HASAN dedi ki...

Öncelikle bizim gibi yeni yazar adaylarına rehberlik yaptığınız için teşekkür ediyorum.

Sizden bir tavsiye isteyeceğim:
Yaklaşık 70 gün önce büyük bir yayın evine 10 kitaplık bir öykü seti dosyası gönderdim. Henüz cevap gelmedi. Bu benim ilk kitabım olacak inşallah. Sizce daha ne kadar beklemeliyim. Aslında beklemenin de kendine göre tatlı bir tarafı var; ama insan o güzel haberi hemen almak istiyor. Hemen hemen her gün 3-5 kez e mailimi kontrol ediyorum.
Sizce dönmeme olasılıkları var mı?
Bu güne kadar kötü haber gelmemesi iyiye işaret olabilir mi? :))

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben Türkiye genelinde yayımlanan bir kitaba iki şiirimi gönderdim. Ve şuan kitaplarda yer alıyor. Yayınevlerine göndereceğim kitabımda da bu şiirlerin yer alması sorun olur mu?

Unknown dedi ki...

İndigo yayınevi hakkında bir önerimiz var mı kitap göndermek istiyoruz ama bir çocuk yayınevleri yazarların hakkını vermiyorlar hemde kitabı çok talep görmesine rağmen yazarları ve okuyucunun tabine cevap vermiyorlar indigo yayınlarıda böylemi lütfen beni bu konuda bilgilendirir misiniz.

zeynep dedi ki...

Merhaba. bilgilendirici yazılarınız için teşekkürler. Ben 10 kitaplık ilkokul çocuklarına yönelik hikaye seti yazdım. Hangi yayınevleri bu alanda dosya kabul ediyor acaba?

Unknown dedi ki...

mrb ya ben defterde kitabımı yazdım kitap çok hayal örünü ve fantastik acaba yayınevleri bunu kabul ederllermi ikinci sorum ben daha çok amatörüm gerçketen kitabı nasıl yayın evine günderebilirim flaş bellekte yazarakmı oluyormu eposta falan hiç bir fikrim ben gecekitaplığı bir yayıneviyle iletişime geçtim bana dedi kitabı e posta özerinde günder "eee kitapta defterde yazılı" o yazıyı nasıl internet özerinde günderecem bütün hepsini mesaj olarakmı yazıp gönderecem bilmiyorum lütfen yardımcı olun bana teşekürler

EMREÇBER dedi ki...

gönderecem, oluyormu
Sen kitap yazma boşver.

Unknown dedi ki...

Merhabalar,

Ben kitap dosyamı e-postayla hiç çekinmeden on küsür yayınevine yolladım. Geri dönüş sürelerinin uzunluğunu da düşünürsek her seferde bir-iki yayınevine yollamanın yıllar süreceğini düşünerek böyle yaptım. Bunun dosya kabullerine bir etkisi olur mu?

mustafa semih arıcı dedi ki...

Sen bağa sakin yazma deyisun, anladum seni...Temel

mustafa semih arıcı dedi ki...

Kitap yazmak, yayınlatmak Türkiye gibi bir ülkede en pis işlerden biridir. Sakın bulaşmayın. Kazara bu işe bulaşmış bir yazar eskisi olarak söylüyorum.Sizi on yaş yaşlandırır, dünyaya kahreder. Onun yerine gidin bir dijitalcıya birkaç tane yaptırın. Bayağı kaliteli de yapıyorlar.Tanesi 20-30 liraya. Bal gibi benim kitabım dersiniz, başınız ağrımaz.Benden söylemesi!

Adsız dedi ki...

Dosyayi word formatinda yazdiktan sonra icine gizli tarih ve isim ekleme gibi bir seylerden bahsetmislerdi ama tam olarak ne oldugunu bilemiyorum. Yani dosyanizi e mail yoluyla gondereceginiz belgede alan kisinin silemeyecegi digital imza gibi bir sey sanirim.Bu konuda bilginiz varsa aydinlatirmisiniz
Tesekkurler